23 Şubat 2018 Cuma

YÖS ile Uzaktan Eğitim (Açıköğretim) olur mu?

Epeydir merak edilen bir soru olarak "YÖS ile uzaktan eğitim yapmak mümkün mü?" bu başlık altında cevaplama gereği duydum.


Bildiğiniz üzere Türkiye'nin birçok yerinde farklı üniversiteler tarafından YÖS ile 2 veya 4 yıl okuyabiliyorsunuz. Ancak, YÖS ile alan üniversiteler çoğu bölümleri uzaktan okunabilir değil. Dolayısıyla YÖS başvurusu yapmadan önce tam olarak ne istediğinizi mutlaka hedeflemelisiniz ve ona göre bir veya birden fazla üniversitenin YÖS sınavlarına katılmalısınız.
Asıl sorumuza dönecek olursak;

YÖS Uzaktan Eğitim

Evet, mümkün. Sınavına gireceğiniz üniversitenin bölümlerine göre değişiyor ama uzaktan eğitim çoğu üniversitede YÖS ile mümkündür. Örneğin, Akdeniz Üniversitesi sadece Turizm ve Otelcilik bölümü için uzaktan eğitim sağlıyor. Ancak bu bölüm 2 yıllık, dolayısıyla 2 yıl sonrasında tekrar bir sınava girerek eğitiminizi devam ettirmeniz gerekiyor. Akdeniz Üniversitesinde 2 yıl bu bölüme kayıt olmak isterseniz en az 35 puan almalısınız.

Hangi üniversitede YÖS puanları ile uzaktan eğitim istiyorsanız ona başvuru yapmanız gereklidir.

YÖS ile ilgili daha fazlası için aşağıdaki başlıklara tıklayabilirsiniz.
Şimdiden tüm adaylara başarılar! 

2 yorum:

  1. "2 yıl sonrasında tekrar bir sınava girerek eğitiminizi devam ettirmeniz gerekiyor".Burasını daha detaylıca anlata bilirmisiniz

    YanıtlaSil
  2. 2020 Lise diplomasi kabul eden hangi universiteler?
    Ve bu bu üniversitelerde uzaktan egitim varmi?

    YanıtlaSil